Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
De reeks 'wat weten we over...' belicht verschillende godsdiensten in de wereld aan de hand van concrete vragen en antwoorden. Elk boek is voorzien van foto's en tekeningen, een geschiedeniskalender en een verklarende woordenlijst.Hoe is het boeddhisme ontstaan? Wat leerde de Boeddha? Zijn er verschillende boeddhisten? Hoe is het leven in een boeddhistisch klooster?
Indian religions --- wereldgodsdiensten --- boeddhisme --- 214.3 --- 214.4 --- Boeddhisme --- Hindoeïsme
Choose an application
Boeddhisme --- Bouddhisme --- #GGSB: Oosterse religie --- #gsdb10 --- 214.3 --- meditatie --- verzoening --- vrede --- Oosterse religie
Choose an application
Buddhism --- Indian religions --- boeddhisme --- 214.3 --- Academic collection --- C3 --- filosofie --- wereldgodsdiensten --- Kunst en cultuur --- #gsdb3
Choose an application
Indian religions --- Primary education --- Secondary education --- boeddhisme --- 214.3 --- Boeddhisme --- 290 ) Boeddhisme --- Boeddha
Choose an application
Indian religions --- secundair onderwijs 1ste graad --- boeddhisme --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Tibet --- Vanaf 11 jaar --- 929 )* BIOGRAFIE --- #gsdb8 --- C1 --- ballingschap --- Dalai Lama --- vrede --- 214.3 --- Dalai Lama : biografie --- 947 --- Kerken en religie --- China --- Geschiedenis --- 20e eeuw --- Azië --- 313 --- 601.2 --- bibliografie --- Dalai lama --- Nederland --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Elko WestervaarderReligies hebben verschillende regels over wat je mag eten en drinken. Beschreven wordt de relatie tussen voedsel en geloof, in het bijzonder op religieuze feestdagen, volgens de christelijke, joodse, islamitische, hindoeïstische, boeddhistische en sikhtraditie. Door de uitnodigende, stevige band, de overzichtelijke indeling in hoofdstukjes, het heldere taalgebruik, de vele prachtige en informatieve kleurenfoto's, aantrekkelijke lay-out, woordenlijst, register en verwijzing naar websites en andere titels uit de serie 'Ceremonies en feesten' is dit lees- en kijkboek zeer aan te bevelen voor gebruik op school en bibliotheek. Dit boek kwam tot stand in het kader van het leesbevorderingsproject 'De Leespiramide' voor de groepen 7 en 8 van de basisschool. Vanaf ca. 10 jaar.
Feesten --- Godsdienst --- Vasten --- 210 --- 213.4 --- 214.3 --- 214.4 --- 214.9 --- 230.3 --- 906.1 --- 906.9 --- Boeddhisme --- Ceremonies --- Christendom --- Geloof --- Hindoeïsme --- Islam --- Jodendom --- Rituelen --- Sikhisme --- Sikhs --- Vasten (Veertigdagentijd) --- 476.13 --- 210.3 --- wereldgodsdiensten: feesten en vasten --- Feesten : basisonderwijs --- Wereldgodsdiensten : feesten --- Wereldgodsdiensten : vasten --- Wereldgodsdiensten ; algemeen --- Joodse godsdienst ; feesten en gebruiken --- Overige Indische godsdiensten --- Christendom en cultuur & maatschappij --- Geboorte, huwelijk, dood --- Overige onderwerpen --- Comparative religion --- Ethnology. Cultural anthropology --- customs [social concepts] --- fasts [events] --- religious ceremonies --- parties [events] --- social anthropology --- Vasten (religie) --- Feest --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Sport --- Duurzaamheid --- Muziek --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Literatuur --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Historische kritiek --- Man --- Noorwegen --- Film --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Media --- Kleuter --- Verpleegkunde --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Vrouw --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Bijna dagelijks lees je in de krant over bomaanslagen of andere terroristische acties. Wat zijn dat voor mensen die geweld gebruiken tegen onschuldige burgers? En wat willen ze ermee bereiken? Een terrorist vindt meestal dat hem groot onrecht wordt aangedaan. Hij is het bijvoorbeeld niet eens met zijn regering. Of hij wil een eigen land voor zijn volk. Praten heeft geen zin, vinden terroristen. Door bommen te plaatsen, een zelfmoordactie uit te voeren of een vliegtuig te kapen, proberen ze aandacht te krijgen en regeringen of bedrijven te dwingen om aan hun eisen te voldoen.
IJstijden. --- Wereldoriëntatie --- Basisonderwijs. --- Mexico. --- Geschiedenis --- Wereldoorlog II. --- Egypte --- Mummies. --- Geschiedenis. --- Alcohol. --- Alcoholgebruik --- Alcoholisme --- Jeugd. --- Preventie. --- Vogeltrek. --- Gsm's. --- Heksen. --- Boeddhisme. --- Terrorisme. --- klimaat --- klimaatveranderingen --- Meteorology. Climatology --- ijs --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Regional documentation --- geschiedenis --- reisgidsen (genre) --- Mexico --- Tweede Wereldoorlog --- World history --- anno 1940-1949 --- mummies --- Archeology --- Prehistory --- Ethics and addiction --- alcoholische dranken --- Telecommunication technology --- GSM (global system for mobile communications) --- Folklore --- heksen --- Esoteric sciences --- Indian religions --- boeddhisme --- Polemology --- terrorisme --- basisonderwijs --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- schoolboeken --- 330.91 --- Terrorisme $e trefwoord --- 3de graad --- 476) WERELDORIENTATIE O.N --- terrorisme (ler) --- Terrorisme --- Terrorisme ; algemeen --- Samenleving - politiek - recht --- Geschiedenis; ba.o --- 476.13 --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Politieke verschijnselen --- alcohol --- 614.72 --- Verslaving --- Alcohol --- alcohol (ler) --- Alcohol en gezondheid --- 602.42 --- Gezondheidseducatie; ba.o --- Drugs --- Alcoholverslaving --- Alcoholisme - Drankmisbruik --- Egypte 940.2 --- Mummies --- Egyptische mummies --- gletsjermummies --- mummies (ler) --- Het Oude Egypte --- Egypte ; cultuur --- Mummies ; Egypte --- Archeologie; algemeen --- 908.5 --- Heksen --- heksen (ler) --- heksenprocessen (ler) --- heksenvervolgingen (ler) --- Over sprookjes en fantasiefiguren --- Heksenvervolgingen --- Hekserij ; volkskunde --- 912.4 --- Bijgeloof --- Magie --- Hekserij --- vogels --- 598.3 --- Vogeltrek --- vogeltrek --- vogeltrek (ler) --- Trekvogels ; navigatie --- Biologie; ba.o --- Vogels --- Vogels ; algemeen --- 928 --- Tweede wereldoorlog --- wereldoorlog 2 (ler) --- wereldoorlog ii (ler) --- Wereldoorlogen --- Hitler --- Wereldoorlog II --- 1939-1945; 2e wereldoorlog --- GSM --- 668.5 --- Telefoneren --- gsm's --- mobiele telefonie --- gsm (ler) --- mobiele communicatie (ler) --- Radio-TV-Krant-Post-Telefoon --- Gsm's --- Mobiele communicatie --- Telecommunicatiesatellieten --- 376.3 --- Technologische opvoeding; ba.o --- Communicatie --- Mobiele telefonie --- Mobilofoons --- Telefonie --- klimaatverandering --- Didactics of social education --- WO (wereldoriëntatie) --- IJstijden --- Geologie --- Lager onderwijs --- Land- en volkenkunde --- Archeologie --- Boeddhisme --- Godsdienst --- 214.3 --- toerisme --- boeddhisme (ler) --- Godsdiensten --- Godsdienst; ba.o --- ijstijden (ler) --- Oertijd --- 563.2 --- Aardrijkskunde; ba.o --- Klimatologie --- ijstijd --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Mexico 990 --- mexico (ler) --- Landen M --- Mexico ; sociaal-economische beschrijvingen --- Mexico-stad --- Am.m-mexi 994 --- Mexico; sociaal-economische beschrijvingen --- 080274.jpg --- Overige landen en werelddelen; afzonderlijk --- poolgebieden --- informatieve jeugdliteratuur --- prehistorie --- Quaternary period --- Ijstijd --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Mummie --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Maatschappij --- Voorlichting --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|